Aangenaam; de Man van de Zaak

Veel bedrijven willen graag de stap maken naar een vernieuwende digitaal gedreven strategie, maar weinig organisaties hebben de kennis in huis om dit ook echt en vernieuwend te realiseren. Met mijn ervaring op het gebied van content marketing, ‘employee advocacy’, social media monitoring, webcare en website-ontwikkeling weet ik wat er nodig is om die nieuwe strategie te ontwikkelen en realiseren. Ik doe dit als teammanager, strateeg, projectleider of marketing-/ communicatieadviseur.

Als Marketing & Communicatie manager voor een grote dealergroep en leasemaatschappijen ontwikkelde ik verschillende web- en e-commerce platformen. Door mijn ervaring bij aansprekende merken als Mazda, Audi, Volkswagen en Porsche heb ik ook een uitstekend gevoel voor branding, offline campagnes, klantcommunicatie en events. Voor BAM ontwikkelde ik een compleet nieuwe corporate communicatie strategie, geënt op ‘Thought Leadership’ en ‘Employee Advocacy’. Ook zette ik hier de digitale transitie in door o.a. Google Glass, beacons en Microsoft Hololens in de bouwwereld te introduceren en de organisatie anders naar hun eigen proces en product te laten kijken. Dit bracht mij op verschillende podia en ik deelde mijn ervaringen in verschillende publicaties. Met deze strategie zette ik digitale communicatie in een pure B2B omgeving echt vernieuwend op de kaart.

“Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist”

Vanuit een natuurlijke nieuwsgierigheid zoek ik naar innovatieve manieren om te verbinden. Mensen met elkaar en mensen aan het merk. Ik ben sensitief naar mens en organisatie, maar kijk ook met kritische blik naar ontwikkelingen binnen en buiten het bedrijf. Met mijn strategieën zoek ik altijd naar het evenwicht tussen korte termijn successen en een lange termijn merkstrategie.

Aangenaam, ik ben Robin Wollenberg, de Man van de Zaak. Je kunt mij inzetten als Strateeg, Marketing & Communicatie manager/ adviseur, Social Media Manager of Projectleider. Ook geef ik inspiratiesessies of keynotes over digitalisering, digitale transformatie, ‘Employee Advocacy’ en social media.

Over Robin

In 2011 ben ik Man van de Zaak gestart. Met Man van de Zaak help ik bedrijven hun (digitale) communicatie & marketing strategie te ontwikkelen, te implementeren en uit te voeren.
Ik ben een allround Marketing & Communicatie Manager en (Corporate) Communicatie Strateeg met een sterke ervaring in online media. Een strategische denker, maar ook een doener, die graag werkt aan duurzame merken. Vanuit een natuurlijke nieuwsgierigheid zoek ik naar innovatieve manieren om te verbinden. Mensen met elkaar en mensen aan het merk. Ik ben sensitief naar mens en organisatie, maar kijk ook met kritische blik naar ontwikkelingen binnen en buiten het bedrijf. Hierbij zoek ik altijd naar het evenwicht tussen korte termijn successen en een lange termijn merkstrategie.