Interview – B2B marketeers: de koplopers
with Geen reacties

Afgelopen juli lanceerde Edwin Vlems, Register Marketeer, spreker en inbound specialist, zijn boek ‘B2B Marketeers: de koplopers’ en hij interviewde mij als één van de 36 koplopers. Lees hieronder het verslag van het interview. Robin Wollenberg: “Ik loop graag voorop … Read More

Webcare staat niet op zichzelf!
with Geen reacties

In de huidige tijd van social media en de steeds hogere klantverwachting is het een steeds grotere uitdaging om tegemoet te kunnen komen aan wensen van de veeleisende consument. Of anders gesteld, wanneer je niet de verwachtingen van de veeleisende … Read More

Deze is voor jou…
with Geen reacties

Met enige regelmaat schrijf ik (wanneer het zo uitkomt) op het blog Ondergewaardeerde Liedjes over liedjes die we, bij een bepaald thema, te weinig waardering vinden krijgen. Voor het thema ‘Begrafenis‘ schreef ik op 12 juni 2013 mijn meest persoonlijke … Read More

Wie de schoen past…
with Geen reacties

Ik ben zo’n man! Je weet wel, een man met te veel schoenen. Bij elk outfit wel een bijpassende schoen. Die in de kast een zomer- en wintercollectie heeft staan. Schoenen met bloemen, een koeienvachtje aan de buitenkant, mooie Italiaanse … Read More

Waarom ieder bedrijf een Social Media Manager zou moeten hebben
with Geen reacties

De komst van President Trump naar het Witte Huis heeft het complete Amerikaanse medialandschap drastisch veranderd. Met Twitter als zijn belangrijkste kanaal weet hij bedrijven te bewegen hun productiestrategie te wijzigen, de prijs van militaire vliegtuigen omlaag te krijgen en … Read More

Wie is de Mol?
with Geen reacties

Het blijft een mooie wedloop: wie is er de Mol en wie ontmaskert hem/haar als eerste? Al enkele jaren speurt Jaap van Zessen, Social Media Analist bij het AD en voorheen bij Buzzcapture, het internet af om de digitale sporen van de … Read More

Fake!
with Geen reacties

Na de verkiezing van Donald Trump tot president van Amerika ligt Facebook weer zwaar onder vuur. Uit onderzoek van Buzzfeed blijkt dat in de laatste drie maanden van de campagne gebruikers veel vaker fake berichten deelden dan berichten van gerenommeerde nieuwssites. Daarbij werd er op fictieve berichten ook … Read More

Facebooken op je werk
with Geen reacties

Je leest het goed, Facebooken op je werk. En dan heb ik het niet over collega’s die de hele dag berichten posten op hun privé Facebook. Vorig week lanceerde Facebook het lang verwachte Facebook @ Work en ze noemen het … Read More

Hoe Facebook Instagram sloopt.
with Geen reacties

In april 2012 nam Facebook de foto-app Instagram over voor maar liefst 1 miljard dollar. Inmiddels zijn we vier jaar verder en wordt het voor Facebook tijd om deze overname ook ten gelde te gaan maken. Zoals vaker bij dit … Read More

We zijn mislukt!
with Geen reacties

De afgelopen twee weken heb ik enorm genoten van onze sportploeg in Rio. Vier jaar lang alles opofferen om daar, ver weg van huis, tot de ultieme sportprestatie te komen. De ene sporter had pech en een ander steeg boven … Read More

Nieuws met de snelheid van het licht
with Geen reacties

De afgelopen week stond het nieuws er vol van; aantal bouwongevallen sterk toegenomen. Schokkende cijfers, maar die verbaasden mij geenszins. Al sinds ik me voor BAM bezig houd met social media, monitoren we alles wat te maken heeft met ongelukken … Read More

Zeg maar niets meer.
with Geen reacties

In de afgelopen jaren heeft de bouwsector een grote inhaalslag gemaakt op het gebied van communicatie. En dat was hard nodig ook! Met de komst van social media en de steeds mondiger wordende samenleving is de communicatie rondom bouwtrajecten nog … Read More

Like-book, love-book… angry-book
with Geen reacties

Het kan je bijna niet zijn ontgaan, Facebook heeft een grote verandering ondergaan! Eerst kon je namelijk alleen een post ‘liken’ en nu kun je er veel meer emotie aan toevoegen zonder direct een reactie te plaatsen. Vanaf nu kunnen … Read More

Bruggen bouwen op kennis!
with Geen reacties

“If HP only knew what HP knows, we would be three times more productive.” Deze bekende uitspraak van Lew Platt, voormalig ceo van HP, is voor mij een absolute waarheid! Welke collega van welk willekeurig bouwbedrijf je ook spreekt, de … Read More

Goede voornemens!
with Geen reacties

Hopelijk heb je genoten van een paar fijne vrije dagen en ben je vol frisse energie het nieuwe jaar gestart. Traditiegetrouw beginnen we die met goede voornemens. Ik wil graag met jullie afspreken om daar één goed voornemen aan toe … Read More

Mijn Helden!
with Geen reacties

Elke keer als ik namens BAM op een podium sta en prachtige plaatjes van onze kraanmachinisten toon, komt er veel bijval uit de zaal. Men vindt steevast dat zij toch wel onze beste ambassadeurs zijn. Wanneer ik op een bouwplaats … Read More

Het is allemaal de schuld van die social media!
with Geen reacties

Een misplaatste grap, een iets te snel getikt mailtje of een onbegrepen opmerking. Het overkomt ons allemaal wel eens. Op een verjaardag niet zo erg, de lichaamstaal verraadt vaak direct of men je goed begrepen heeft. Is dit niet het … Read More

Doe mij even een app!
with Geen reacties

Pardon? Maar natuurlijk, een app! Dat ik daar niet aan gedacht heb. Wil je er ook een onsje bereik en een vleugje winst bij? Het lijkt tegenwoordig wel de oplossing voor elk communicatievraagstuk; “We doen een app!”. Of het nu … Read More

Ben jij trots op je vak?
with Geen reacties

Facebook, Twitter, LinkedIn… voor één keer laat ik alles wat met social media te maken heeft links liggen en staat er slechts één vraag centraal: “ben jij wel trots op je vak?”. In de drie jaar die ik nu in … Read More

Wat zou je moeder ervan denken?
with Geen reacties

Het zal niemand ontgaan. Je komt op social media de gekste, leukste en geweldigste uitingen tegen. Inspirerende verhalen en prachtige foto’s of video’s. Maar al deze activiteiten hebben ook een keerzijde. Mensen waren zich online anoniem en dus vliegen de … Read More

Voor niets gaat de zon op…
with Geen reacties

Regelmatig zie ik posts op social media voorbijkomen over het onderwerp privacy. Begin dit jaar was de aanpassing van de voorwaarden van Facebook nog een ‘hot topic’. Zelfs de reguliere media stond er bol van. “Het kon allemaal niet”, “Facebook … Read More

Flirten!
with Geen reacties

Stel je voor… Je loopt een kroeg binnen en je oog valt gelijk op haar. In al haar schoonheid is ze misschien wel de liefde van je leven. Je kijkt nog keer naar haar en stapt op haar af. Ze … Read More

Zet RTL Late Night aan tot onveilig gebruik van social media door jeugd?
with Geen reacties

Afgelopen maandag was er, zoals elke dag, een nieuwe aflevering van RTL Late Night. Dit keer een special over de nieuwe film ‘Gooische Vrouwen 2’. Niks bijzonders zou je zeggen. Maar één item trekt mijn aandacht. Luuk Ikink laat wat … Read More

Google Glass is dood, leve Google Glass!
with Geen reacties

De laatste tijd zie ik steeds meer artikelen verschijnen die Google Glass dood verklaren. En juist die artikelen triggeren mij. Zijn wearabes juist niet de toekomst? Zoeken we niet allemaal naar “the next big thing” na de smartphone? Juist, dat … Read More

Leraar 2.0? Gebruik Social Media als verlengstuk van je vak!
with Geen reacties

Een leraar anno nu moet Social Media omarmen om een betere band met zijn leerlingen en de ouders op te bouwen. Daarnaast wordt het vak van leraar ook nog eens veel leuker doordat je leerlingen echt kunt helpen op elk … Read More